SEO lokalne a branża meblarska – jak dotrzeć do klientów w okolicy?

SEO lokalne a branża meblarska  – jak dotrzeć do klientów w okolicy?

Twoja firma oferuje meble do każdego wnętrza? A może jesteś producentem umeblowania? Zależy Ci na dotarciu do klientów w pobliżu? Jeśli tak, to obowiązkowo sprawdź, czym właściwie jest lokalne SEO. Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych? Wyjaśniamy w naszym artykule, jakie są korzyści z posiadania wizytówki w Google Moja Firma!

Lokalne SEO a branża meblarska – o czym warto wiedzieć?

Lokalne SEO wpływa na zwiększenie widoczności stron WWW na konkretne zapytania w wyszukiwarce. Wiąże się to z daną lokalizacją, a zatem:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Dzięki wysokiemu wyświetlaniu się w wyszukiwarce, internauci w łatwy sposób znajdą stronę internetową Twojego biznesu. Dzięki temu mogą znaleźć firmę lub usługę w okolicy. Aby znaleźć w konkretnej miejscowości producenta mebli, wystarczy, że wpiszesz:

  • meble Warszawa,

  • meble kuchenne Kraków,

  • polskie meble Poznań.

Co ciekawe, nie zawsze internauci wprowadzają hasło z lokalizacją. Zwykle to Google wyświetla oferty w pobliżu. Jesteś z Warszawy? Wystarczy, że wpiszesz „producent mebli”, a lokalizacja Google pokaże Ci wyniki dla firm, które najbliżej działają.

Zastanawiasz się, jak się reklamować w Internecie? Możesz to zrobić na różne sposoby, a więc poprzez:

  • stronę WWW,

  • blog z artykułami,

  • Social Media.

SEO lokalne a branża mebli

Lokalne SEO jest polecane szczególnie firmom czy producentom, którzy oferują różne rodzaje mebli. Sprawdzi się to zarówno w przypadku niewielkich sklepów z meblami, jak i dużych firm meblarskich, które prowadzą stacjonarnie działalność w konkretnej miejscowości czy województwie.

Działasz w różnych miastach? Wybierz pozycjonowanie w danych lokalizacjach. Uwaga: Większe miejscowości wymagają regionalnego pozycjonowania. Wszystko dlatego, że panuje tam duża konkurencja.

Na czym polega lokalna optymalizacja?

Optymalizacja strony internetowej Twojego biznesu pozwoli Ci zbudować lokalną widoczność. Dlatego nie zapomnij o takich informacjach jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Najlepiej, abyś te informacje umieścił w zakładce „Kontakt”. Dzięki danym kontaktowym w stopce będą widoczne również na podstronach. W ten sposób umożliwisz robotom wyszukiwarki na lepsze zrozumienie Twojej firmowej strony WWW. Nie zapomnij oznaczyć dane kontaktowe danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Użyj fraz z lokalizacją na przykład:

  • miasto – meble na wymiar w Warszawie,

  • dzielnica – meble na Tarchominie,

  • region – meble w podkarpackim.

Ciekawostka: Około 46% wyszukiwań w Google dotyczy firm lokalnych.

Dane informacje w zakresie lokalizacji muszą się znajdować w tagach title czy nagłówkach H1. Dlatego umieść je w treści witryny. Ważne jest także zachowanie naturalnej formy zapytań geolokalizowanych. Dlatego zamiast „meble Warszawa” powinno być „meble w Warszawie”. Long taile, a zatem frazy z długim ogonem na przykład „meble ogrodowe drewniane w Krakowie” również się przydają.

Chcesz poprawić wizerunek Twojego biznesu w Internecie? Postaw na ciekawy content, a więc treści! Oparte na sprawdzonych źródłach poradniki będą upubliczniane na firmowym blogu. Dobrze, aby opierały się na zasadzie „E-A-T”. Nawiązują one zatem do:

  • wiedzy,

  • autorytetu,

  • wiarygodności,

  • zaufania.

Pozostałe ważne informacje

Oferujesz meble w różnych miastach? W takim razie zdecyduj się na landing pages, a więc strony docelowe. Powinny się opierać na interesujących treściach i być skierowane do klientów konkretnej miejscowości czy dzielnicy. Oprócz danych kontaktowych powinny zawierać:

  • opcję dodawania ocen i opinii przez użytkowników Internetu,

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowanie między podstronami.

Jakie zalety ma Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem do promocji lokalnych firm. Informacje o przedsiębiorstwie wyświetlają się na mapach Google, jak również w wyszukiwarce. Google My Business to polecane narzędzie dla małych i średnich firm działających w branży meblarskiej. Do głównych korzyści z GMB zaliczają się:

  • możliwość oceniania – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiadać na oceny użytkowników Internetu,

  • budowa zaufania wśród internautów,

  • łatwy dostęp do informacji o firmie – wygodny kontakt z klientami,

  • dotarcie do statystyk – kontrola działań internautów i dostęp do informacji, jak znaleźli Twoją firmę.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Wnioski: Główne zalety lokalnego SEO

W raporcie Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów korzysta z możliwości zamawiania produktów lub usług w Internecie. Dlatego wprowadzenie lokalnego SEO pozwala dotrzeć do większej liczby klientów. Jest to możliwe dzięki wdrożeniu działań z zakresu SEO, a więc:

  • poprawie pozycji Twojej witryny firmowej w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy – dotyczy to pozycjonowania ogólnokrajowych fraz,

  • dotarciu do klientów, którzy używają urządzeń mobilnych – zazwyczaj są to smartfony. Korzysta z nich aż 75% internautów jak wynika z raportu Gemius.

Lokalne frazy związane są z mniejszą konkurencyjnością, inaczej niż ogólne słowa kluczowe. Dzięki temu szybciej ujrzysz efekty.

Jesteś producentem mebli lub oferujesz meble na wymiar? Sprawdź, jak wdrożyć lokalne SEO. Dotrzyj ze swoją ofertą do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.